Kako se motivirati kada se osjećate depresivno?

Depresija je čest mentalni poremećaj. Simptomi depresije mogu biti blagi ili teški.

Depresija može biti kronična ili se može pojaviti kao jednokratna epizoda prouzrokovana traumatičnim životnim događajima poput smrti ili bolesti u obitelji, razvoda braka ili financijskih poteškoća.

Simptomi depresije uključuju:

  • smanjen interes za aktivnosti koje su vam obično ugodne
  • nesanica ili povećana potreba za snom
  • nedostatak apetita ili povećana potreba za jelom, što dovodi do gubitka ili debljanja
  • nemir, razdražljivost ili nedostatak energije i umor
  • poteškoće s koncentracijom i obavljanjem uobičajenih zadataka
  • loša slika o sebi

Savjeti za motiviranje i zadržavanje motivacije

Postavite male ciljeve kojima se može upravljati. Kako ispunjavate ove ciljeve, možete početi dodavati još njih, sve dok na kraju ne postignete sve svoje ciljeve. Evo nekoliko prijedloga za početak.

1. Ustanite iz kreveta i izvucite se iz pidžame
Jednostavan čin ustajanja prva je pobjeda. Ostavite nekoliko ljepljivih bilješki s pozitivnim citatima tamo gdje ih možete vidjeti, kao što su: “Da, možeš to učiniti!”, “Svako dugo putovanje započinje jednim korakom.” ili “Nikada ne odustaj!” – jer Vaš mozak probavlja sve misli koje ste stvorili, pa ga hranite pozitivnim.

2. Idite u šetnju
Vježba pomaže vašem tijelu da oslobodi endorfine, hormone koji se osjećaju dobro. Vježbanje, najmanje 35 minuta dnevno, pet dana u tjednu, može poboljšati simptome blage do umjerene depresije. Također može pomoći u liječenju težih oblika depresije.

3. Prljajte ruke da biste podigli raspoloženje
Prema nekim istraživanjima, određena vrsta bakterija koja se nalazi u prljavštini (Mycobacterium vaccae) može pojačati proizvodnju serotonina. Serotonin zauzvrat pomaže u smanjenju simptoma depresije. U Hercegovini, stare bake često govore kako je u radu spas, što je točno. Čovjek dok radi nema vremena razmišljati o nekim drugim situacijama, a sam osjećaj kako je u mogućnosti napraviti nešto korisno pomaže mu da se osjeća dobro.

4. Budite ponosni na sebe
Čestitajte si za svaki zadatak ili cilj koji ste napravili, bez obzira koliko mali bili. Ako možete napraviti samo jedan ili dva zadatka, to je u redu. To će vam pomoći poboljšati samopouzdanje i osjećaj motivacije.

5. Izbjegavajte negativnost
Vaš mozak probavlja sve misli koje ste stvorili, pa ga hranite pozitivnim. Čitanje loših vijesti ili surfanje internetom, razgovor s ljudima koji na vas ostavljaju iscrpljenima i negativnima, ili ponovno pregledavanje tužnih tema – sve ove aktivnosti mogu utjecati na vaše raspoloženje i motivaciju. Udaljite se od toga. Usredotočite se na osjećaj zahvalnosti. Čitajte sadržaj koji vas motivira, potiče na neke dobre korake i ono najvažnije – okružite se pozitivnim ljudima.

6. Držite se rutine
Napišite na papir koji su vaši planovi, i trudite se napraviti sve što ste odredili. Zalijepite papir na zid ili tamo gdje ćete ga vidjeti i upotrijebite kvačice kad završite zadatke. Osjećaj da ste izvršili svakodnevne zadatke učiniti će da se osjećate bolje i nadahnuti će vas da svaki dan ciljate više. Vođenje dnevnika, pisanje o tome kako se osjećate je također dobar oblik terapije.

7. Družite se
Okružite se pozitivnim ljudima. Volontirajte jer pomaganje nekome u nevolji poboljšat će vaše raspoloženje i povećati motivaciju za ustajanje iz kreveta sljedeći dan.

8. Naspavajte se
Depresija može fizički iscrpiti. Previše ili premalo spavanja utječe na vaše raspoloženje. Ciljajte na osam sati dnevno.

Nedostatak motivacije simptom je depresije, ali uzrok toga može biti nešto drugo. Na primjer, možda vam nedostaje motivacije ako imate poteškoća u suočavanju s problemom u svom životu ili ako doživite nešto što utječe na vaše samopouzdanje.

Ako je depresija odgovorna za vaš nedostatak motivacije, možda ćete otkriti da je vaša razina motivacije izravno povezana s depresijom. Ako vi ili netko iz vaše sredine osjećate nedostatak motivacije zbog depresije, postoje načini koji će vam pomoći poboljšati situaciju.

U početku se može činiti teško, ali ustrajnost će vam pomoći u hranjenu rastućeg osjećaja motivacije i vidjet ćete kako vam s vremenom postaje lakše ustati i ispuniti obaveze koje imate taj dan.

 

Moja reakcija na članak je...
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0